“Bu blog Yrd.Doç.Dr. Arif Çömek’in verdiği Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı dersi için hazırlanmıştır.”
24 Temmuz 2016 Pazar
19.ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARI
Arttırılmış gerçeklik (Augmented Reality), gerçek dünyadaki çevrenin ve içindekilerin bilgisayar tarafından üretilen ses, görüntü, grafik ve GPS verileriyle zenginleştirilerek meydana getirilen canlı, doğrudan veya dolaylı fiziksel görünümüdür. Bu kavram kısaca gerçekliğin bilgisayar tarafından değiştirilmesi ve artırılmasıdır. Teknoloji kişinin gerçekliği zenginleştirme işlevi görür. Buna karşın sanal gerçeklikte ise gerçek dünya yerine tasarlanıp canlandırılmış bir dünya vardır.
Aşağıdaki uygulamalarda birer arttırılmış gerçeklik uygulamaları olup, her birini özellikle eğitim alanında çocukların ilgisini çekmeye yönelik kullanma amaçlanmıştır:
Space Craft 3D
Space Craft 3D arttırılmış gerçeklik uygulamalarından biri olup, NASA'nın bugüne kadar geliştirdiği uzay araçlarını 3D animasyon olarak yakından gösterme şansını bize tanıyor. Özellikle uzay araştırmaları konusunda ilgili olan 7'den 70'e her yaştan birey bu uygulama sayesinde pek çok bilgi edinebilir.
Anotomy 4D
Anotomy 4D sayesinde insan vücudundaki organları, iskelet ve kas sistemini, damarları insan vücudunda net bir şekilde gözlemleyebiliyoruz. Bu sayede öğrenciler sanal gerçeklikte insan vücudundaki organları ve işlevlerini görsel yolla hafızalarında tutup, ezberci şekilde olmadan anatomi hakkında bilgileri öğrenebilirler.
Quiver
Quiver uygulaması daha çok küçük yaşta kullanıcıların ilgisini çekebilecek bir arttırılmış gerçeklik uygulamasıdır. Uygulamada bulunan resimleri istediğiniz şekilde boyayıp, uygulama yüklü olan bir aletle resimlere baktığınız zaman, aynı boyadığınız şekilde o resmin üç boyutlu halini görüyorsunuz. Kaynakça:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder